Skip to main content
Informacija o mjerama koje Banka primjenjuje u vanrednim oklonostima - poplave 2024

Informacija o mjerama koje Banka primjenjuje u vanrednim okolnostima za pravna lica - poplave 2024

U skladu sa “Odlukom o posebnim mjerama koje banka primjenjuje u vanrednim  okolnostima – poplave iz oktobra/listopada 2024. godine” Agencije za bankarstvo Federacije BiH (Službene novine Federacije BiH broj 79/24),  klijenti  Raiffeisen Bank dd Bosna i Hercegovina (dalje u tekstu: Banka), pravna lica koji su direktno ili indirektno pogođeni vanrednim okolnostima uzrokovanim poplavama iz oktobra 2024. godine,    čiji su izvori za otplatu smanjeni i time onemogućeno ili će biti onemogućeno, redovno izmirivanje obaveza prema Banci mogu podnijeti Banci zahtjev za primjenu posebnih mjera. 

Posebne mjere za koje klijenti Banke mogu aplicirati su:


• moratorij, odnosno, odgodu u otplati kreditnih obaveza,  uz obustavljanje  obračuna kamata i dodatnih naknada na iznos kreditnih obaveza za vrijeme trajanja moratorija. Što uključuje i mogućnost prolongacije roka dospijeća kredita za period trajanja moratorija; Banka može odobriti ovu mjeru maximalno 6 mjeseci; 
• uvođenje „grace“perioda za otplatu glavnice kreditnih obaveza u slučaju kredita koji se   otplaćuju anuitetno, štp podrazumjeva produženje krajnjeg roka otplate za period trajanja grace perioda , Banka može odobriti ovu mjeru  na period od najduže 12 mjeseci; 
• produženje krajnjeg roka za otplatu kredita koji se otplaćuju anuitetno na način da se krajnji rok kredita može  produžiti  do maksimalno 12 mjeseci;
• produženje roka dospijeća kredita sa jednokratnim dospijećem na način Banka može odobriti ovu mjeru  na period od najduže 6 mjeseci;
• odobravanje dodatnog iznosa izloženosti za potrebe prevazilaženja njegovih trenutnih poteškoća sa likvidnošću, 
• druge mjere koje Banka poduzima u cilju olakšanja servisiranja kreditnih obaveza klijenta, oporavka i uspostave održivog poslovanja klijenta.

Upitnik za procjenu kriterija za primjenu posebnih mjera u vanrednim okolnostima uzrokovanim poplavama za pravna lica /Zahtjev za primjenu posebnih mjera  klijent podnosni u poslovnici Banke ili na e-mail adresu nadležnog  Rukovodioca za prodaju  , uz detaljno obrazloženje razloga zbog kojih se traži uvođenje posebnih mjera i dostavljanje svih dokaza kojima raspolaže, a kojima  potvrđuje navedene razloge.   

Na osnovu dostavljenih informacija/dokaza, Banka će izvršiti analizu podnešenog zahtjeva i kontaktirati klijenta u vezi s daljnjim koracima.

Banka neće naplaćivati dodatne naknade za izvršene usluge, odnosno naknade povezane sa primjenom i odobrenjem mjera.

U skladu sa Odlukom o posebnim mjerama koje Banka primjenjuje u vanrednim okolnostima – poplave iz oktobra/listopada 2024. godine, rok za podnošenje Zahtjeva za primjenu posebnih mjera je 09.12.2024. godine. 



Upitnik za procjenu kriterija za primjenu posebnih mjera u vanrednim okolnostima uzrokovanim poplavama za pravna lica – Zahtjev za  primjenu posebnih mjera, možete preuzeti u nastavku: