
Informacija o mjerama koje Banka primjenjuje u vanrednim okolnostima za pravna lica - poplave 2024
U skladu sa “Odlukom o posebnim mjerama koje banka primjenjuje u vanrednim okolnostima – poplave iz oktobra/listopada 2024. godine” Agencije za bankarstvo Federacije BiH (Službene novine Federacije BiH broj 79/24), klijenti Raiffeisen Bank dd Bosna i Hercegovina (dalje u tekstu: Banka), pravna lica koji su direktno ili indirektno pogođeni vanrednim okolnostima uzrokovanim poplavama iz oktobra 2024. godine, čiji su izvori za otplatu smanjeni i time onemogućeno ili će biti onemogućeno, redovno izmirivanje obaveza prema Banci mogu podnijeti Banci zahtjev za primjenu posebnih mjera.
Posebne mjere za koje klijenti Banke mogu aplicirati su:
• moratorij, odnosno, odgodu u otplati kreditnih obaveza, uz obustavljanje obračuna kamata i dodatnih naknada na iznos kreditnih obaveza za vrijeme trajanja moratorija. Što uključuje i mogućnost prolongacije roka dospijeća kredita za period trajanja moratorija; Banka može odobriti ovu mjeru maximalno 6 mjeseci;
• uvođenje „grace“perioda za otplatu glavnice kreditnih obaveza u slučaju kredita koji se otplaćuju anuitetno, štp podrazumjeva produženje krajnjeg roka otplate za period trajanja grace perioda , Banka može odobriti ovu mjeru na period od najduže 12 mjeseci;
• produženje krajnjeg roka za otplatu kredita koji se otplaćuju anuitetno na način da se krajnji rok kredita može produžiti do maksimalno 12 mjeseci;
• produženje roka dospijeća kredita sa jednokratnim dospijećem na način Banka može odobriti ovu mjeru na period od najduže 6 mjeseci;
• odobravanje dodatnog iznosa izloženosti za potrebe prevazilaženja njegovih trenutnih poteškoća sa likvidnošću,
• druge mjere koje Banka poduzima u cilju olakšanja servisiranja kreditnih obaveza klijenta, oporavka i uspostave održivog poslovanja klijenta.
Upitnik za procjenu kriterija za primjenu posebnih mjera u vanrednim okolnostima uzrokovanim poplavama za pravna lica /Zahtjev za primjenu posebnih mjera klijent podnosni u poslovnici Banke ili na e-mail adresu nadležnog Rukovodioca za prodaju , uz detaljno obrazloženje razloga zbog kojih se traži uvođenje posebnih mjera i dostavljanje svih dokaza kojima raspolaže, a kojima potvrđuje navedene razloge.
Na osnovu dostavljenih informacija/dokaza, Banka će izvršiti analizu podnešenog zahtjeva i kontaktirati klijenta u vezi s daljnjim koracima.
Banka neće naplaćivati dodatne naknade za izvršene usluge, odnosno naknade povezane sa primjenom i odobrenjem mjera.
U skladu sa Odlukom o posebnim mjerama koje Banka primjenjuje u vanrednim okolnostima – poplave iz oktobra/listopada 2024. godine, rok za podnošenje Zahtjeva za primjenu posebnih mjera je 09.12.2024. godine.
Upitnik za procjenu kriterija za primjenu posebnih mjera u vanrednim okolnostima uzrokovanim poplavama za pravna lica – Zahtjev za primjenu posebnih mjera, možete preuzeti u nastavku: