Skip to main content
Informacija o mjerama koje Banka primjenjuje u vanrednim oklonostima - poplave 2024

Informacija o mjerama koje Banka primjenjuje u vanrednim okolnostima - poplave 2024

U skladu sa „Odlukom posebnim mjerama koje Banka primjenjuje u vanrednim okolnostima - poplave iz oktobra/listopada 2024. godine "Agencije za bankarstvo Federacije BiH ("Službene novine Federacije BiH", broj:79/24), fizička lica klijenti Raiffeisen Bank dd Bosna i Hercegovina (dalje u tekstu: Banka) koja su direktno ili indirektno pogođena vanrednim okolnostima uzrokovanim poplavama iz oktobra 2024. godine, čiji su izvori za otplatu smanjeni i time onemogućeno ili će biti onemogućeno redovno izmirivanje obaveza prema Banci  mogu podnijeti Banci zahtjev za primjenu posebnih mjera.

Posebne mjere koje Banka može odobriti klijentima fizičkim licima su:

  • Moratorij, odnosno odgodu u otplati kreditnih obaveza do maksimalno 6 mjeseci uz mogućnost produženja roka otplate kredita za period trajanja moratorija. U toku trajanja moratorija Banka neće vršiti obračun dodatnih naknada, redovne i zatezne kamate na iznos dospjelih potraživanja.
  • Uvođenje „grace“ perioda za otplatu glavnice kreditnih obaveza u slučaju kredita koji se otplaćuju anuitetno na period od najduže 12 mjeseci, uz produženje roka otplate kredita za period trajanja grace perioda. Naknada za ugovaranje modaliteta se ne naplaćuje.
  • Produženje krajnjeg roka za otplatu kredita koji se otplaćuju anuitetno. Za modalitet se kreira nova partija koja sadrži isključivo
    glavnicu koja čini ostatak duga, po kamatnoj stopi koja je jednaka inicijalno ugovorenoj kamatnoj stopi. Naknada za ugovaranje modaliteta se ne naplaćuje.
  • Restruktuiranje kreditnih kartica i prekoračenja (revolving kredita) po transakcijskim računima pri čemu se klijentu mogu objediniti ukupno odobreni limiti i omogući anuitetna otplata s ciljem da se mjesečna obaveza klijenta smanji, te da se olakšaju novonastale vandredne okolnosti uzrokovane poplavama. Kamata je jednaka inicijalno ugovorenoj, te se ista redovno obračunava i naplaćuje. Naknada za ugovaranje modaliteta se ne naplaćuje.
  • Druge mjere koje Banka poduzima u cilju olakšanja servisiranja kreditnih obaveza klijenta i uspostave održivog poslovanja
    klijenta.

Posebne mjere imaju za cilj prevazilaženja poteškoća sa kojima se klijenti suočavaju i olakšavanja istima  da u narednom periodu uredno izmiruju svoje obaveze prema Banci.

Upitnik za procjenu kriterija za primjenu posebnih mjera u vanrednim okolnostima uzrokovanim poplavama za fizička lica-Zahtjev za primjenu posebnih mjera možete podnijeti u najbližoj poslovnici Banke, uz detaljno obrazloženje razloga zbog kojih se traži uvođenje posebnih mjera i dostavljanje svih dokaza kojima raspolaže, a kojima  potvrđuje navedene razloge.  

Na osnovu dostavljenih informacija/dokaza, Banka će izvršiti analizu podnešenog zahtjeva i kontaktirati klijenta u vezi s daljnjim koracima.

U skladu sa Odlukom o posebnim mjerama koje Banka primjenjuje u vanrednim okolnostima – poplave iz oktobra/listopada 2024. godine, rok za podnošenje Zahtjeva za primjenu posebnih mjera je 09.12.2024. godine.